دسته بندی نشده

دستور پخت کتلت سویا

طبخ: 45 دقیقه

آماده سازی: 30 دقیقه

مناسب برای: 4 نفر

سویای زرین دانه

200 گرم

تخم مرغ

2 عدد

پیاز

یک عدد

سیب زمینی

2 عدد متوسط

سیر

3 حبه

جعفری

1 قاشق غذاخوری

کتلت سویا از دسته کتلت های رژیمی می باشد که خلاف عقیده برخی بسیار خوشمزه است و می تواند رقیب خوبی برای دیگر کتلت ها باشد این کتلت را می توانید با سیب زمینی خام یا آبپز تهیه کنید و بهتر است سویا را کمی خیس کرده سپس میکس کنید. مطمئن باشید با یک بار تهیه این کتلت جزء روتین غذایی شما می شود و برای تنوع غذایی روزانه بسیار خوب است و بسیار مقرون به صرفه می باشد مهم ترین نکته تهیه کتلت سویا استفاده از ادویه های مختلف برای طعم دار کردن این غذا می باشد شما می توانید کتلت سویا را به عنوان وعده اصلی با نان و یا برنج میل کنید و از خواص خوب سویا مانند منگنز، ویتامین E، تقویت پوست و مو بهرمند شوید.

مرحله اول: آماده سازی سویا

ابتدا سویا را با مقداری آب ولرم برای ۱۰ دقیقه خیس کنید سپس آبش را بگیرید به طوری که کاملا فشار دهید تا خشک شود.

 

مرحله دوم: میکس کردن مواد

سیب زمینی و پیاز و سیر را پوست بگیرید و اگر غذاساز دارید سویا را با مواد خوب میکس کنید اگر نه سویا با چرخ گوشت پوره کنید و با پیاز و سیب زمینی رنده شده و پوره سیر مخلوط کنید.

 

مرحله سوم: تهیه مایه کتلت سویا ساده

سیب زمینی و سویا و پیاز و سیر له شده را با هم داخل یک کاسه ریخته و به آن تخم مرغ و جعفری و ادویه ها و نمک را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد به خوبی یکدست شوند.

مرحله چهارم: سرخ کردن کتلت سویا

یک تابه با سایز مناسب را روی حرارت قرار دهید و روغن ریخته تا داغ شود سپس از مایه کتلت بردارید و با دست به خوبی فرم دهید سپس با حرارت کم سرخ کنید و در انتها روی دستمال روغن گیر قرار دهید و به همراه گوجه سرخ شده و نان میل کنید. نوش جان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *