دسته بندی نشده

دستور پخت همبرگر سویا

طبخ: 45 دقیقه

مناسب برای: 4 نفر

سویای زرین دانه

200 گرم

پیاز

1 عدد

پودر سوخاری

5 ق غذاخوری

جعفری

1 ق غذاخوری

تخم مرغ

3 عدد

ادویه کاری

2 ق مربا خوری

همبرگر سویا یکی از روش های تهیه همبرگر می باشد ولی بجای گوشت قرمز قرار است از سویا استفاده شود که بسیار سالم تر و مقرون به صرفه تر خواهد بود. البته می توانید شما مقدار سویا و گوشت را مساوی بگیرید و با هم مخلوط کنید.شما می توانید به راحتی در منزل با سویا همبرگر خوشمزه و سالم تهیه کنید و اگر گیاه خوار هستید این همبرگر برای شما بسیار مناسب است.

مرحله اول: آماده سازی سویا

ابتدا سویا را باید خیس کنید برای این کار سویا بعد از اندازه کردن داخل کاسه ریخته و به مدت ۵ دقیقه با آب ولرم بگذارید تا خیس بخورد سپس دورن قابلمه ریخته و مقداری آب به آن اضافه کنید و بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه روی حرارت کم پخته شود سپس آبکش کنید (با آب سرد) و با دست خوب فشار دهید و بگذارید داخل آبکش بماند تا آب اضافی آن خارج شود.

 

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

باید سویا را چرخ یا با کمک غذاساز له کنید برای این کار سویا را داخل غذاساز ریخته و بگذارید به صورت خمیر دربیاد سپس داخل یک کاسه ریخته و پیاز رنده شده و آب گرفته را به همراه جعفری و پودر سوخاری و ادویه ها و نمک اضافه کنید و خوب مواد را ورز دهید می توانید از تیغه غذاساز استفاده کنید و مواد را با هم میکس کنید.

 

مرحله سوم: زدن همبرگر با سویا

خمیر بدست آمده را بهتر است ۱۵ دقیقه در یخچال قرار دهید تا مزه دار شود و بعد با قالب همبرگر زن تمام مواد را بزنید یا می توانید داخل یک بشقاب نایلون انداخته و مقداری از خمیر را به صورت گرد در بیاورید و در مرکز کاسه قرار دهید و روی مواد نایلون قرار داده و با بشقاب کمی فشار دهید تا گرد و پهن شود سپس بدین ترتیب تمام همبرگر ها را تهیه کنید و داخل یک بشقاب قرار دهید و برای نیم ساعت داخل فریزر قرار دهید.

مرحله چهارم: سرخ کردن همبرگر بدون گوشت با سویا

داخل یک تابه کمی روغن ریخته تا داغ شود و همبرگر ها را داخل روغن یا داخل تابه گریل سرخ کنید بهتر است روغن کمی داخل تابه بریزید زیرا سویا روغن را زود به خودش جذب می کند سپس همبرگر ها را داخل نان ساندویچی گذاشته و به همراه کاهو خیارشور و سس دلخواه سرو کنید. نوش جان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *